vrijdag 15 november 2013

Perfectie

Eigenlijk is het bizar, we worden verliefd op een rokje dat 50 euro kost. Hotel de botel nemen we het rokje mee het pashok in. Het rokje zit prima. Oké, bij de heupen houden we wat ruimte over, maar hij is saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaw leuk!
Het stomme is dat als we zelf een rokje maken dat ons nog geen 12,50 heeft gekost, we gaan mierenneuken om elk bobbeltje van 3 millimeter. Logisch, we maken hem nu toch helemaal zelf en we kunnen het zo perfect maken als we willen. Alleen sla ik daar dan weer in door en volgens mij met mij nog een hele hoop andere naaisters (ik ben daar serieus wel benieuwd naar). Dit soort grappen maken dat mijn project zeker één uur tot twee uur langer duurt, wat eigenlijk zonde is. Bovendien ziet niemand die zogenaamde plooi bij je kont en vaak is het stiksel in de winkel nog beroerder.
Ik kom er bij omdat ik gisteravond een simpeler dan simpel stretchrokje in elkaar lockerde van een coupon die me 2,60 heeft gekost. Ik strok na het stikken het ding aan en vond dat hij nog iets te losjes zat bij de heupen, waarop ik het ding tot twee keer toe afspelde op mijn lichaam en opnieuw door de lockmachine haalde.
Natuurlijk zit hij nu prachtig, maar ik vroeg me uiteindelijk wel af waarom ik in vredesnaam 50 euro voor een kleding stuk uitgeef wat half zo goed zit. Liefde maakt blind denk ik.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten