woensdag 17 september 2014

Jeugdsentiment

Daar was ik weer na een redelijk lange stilte. Net als een hele hoop andere Hollanders vond ik het nodig om vakantie vieren. Persoonlijk wil ik dan even helemaal geen computer van dichtbij zien en me richten op andere zaken. Zo heb ik, heel rock and roll, vriendschapsbandjes geknoopt op de camping. Truttiger wordt het niet. Vriendlief diep verzonken in Game of Thrones en ik met borduurgaren en een stukje ducttape ijverig aan het knutselen aan de campingtafel. Vergezeld van de nodige glazen wijn, dat dan weer wel. Hadden jullie dan niets beters te doen? Ja, op andere momenten waren we wél cool en gingen we surfen, maar dat ter zijde.

Ik raakte geïnspireerd door een collega die het jeugdsentiment tijdens pauzes haar eigen maakte. Het knopen van de bandjes is eigenlijk heel simpel en veel mensen hebben dit als kind op zijn minst één keer gedaan.

De meest simpele vorm heb je vrij snel onder de knie. Met één type knoopje(de forward knot) en een stuk of vier draadjes creëer een een diagonaal patroon. Deze tutorial laat het mooi zien.

Als je dit eenmaal onder de knie hebt vind je o.a. op www.braceletbook.com/ een karrenvracht aan patronen die je kunt volgen. Zoals bijvoorbeeld deze waarvan je het resultaat onderaan deze post vind:
De pijltjes geven aan in welke richting je moet knopen. Voor deze ingewikkeldere patronen is het handig dat je eerst deze video bekijkt die alle vier de knoopjes uitlegt.

Ik verleng mijn vakantiegevoel nog even en begin ondertussen aan bandje 4.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten